Velkommen til Keeshond klubben i Norge!

Klubben ble stiftet i 1990 og har tatt på seg ansvaret for denne sjarmerende hunderasens ved og vel i Norge.Keeshond

Keeshonden er en lærevillig, sosial og vennlig hund, som gjerne vil være sammen med familien. Den er meget tålmodig med barn og er en god lekekamerat og venn.Vaktinstinktet er fortsatt i behold og keeshonden gir tydelig beskjed når det kommer fremmede. Men så fort hunden har fått hilse på deg er du ikke fremmed lenger – da er du en venn!

Jaktinstinktet er derimot mindre utviklet, noe som er en klar fordel når man går i områder med vilt. Keeshonden er en trivelig turkamerat og tåler mye mer enn de fleste tror.
Pelsen må stelles reglemessig, men pelsstellet er slett ikke uoverkommelig.  Og børstingen kan godt gjøres til en kosestund, med fin kontakt mellom hund og eier.Enten du trenger en tur- eller selskapsvenn eller du er opptatt av å delta på utstillinger og konkurranser, så har du med en Keeshond funnet deg en venn for livet!

Medlem

Send en epost til keeshond@klubb.nkk.no

Årskontingenter:

hovedmedlem kr 350,- familiemedlem kr 150,-

Styret per 01.01.2023

Postgirokonto: 0531 42 54629

Leder:
Kristin Emilie Stangeby

Nestleder:
Jon-Erik Rustan

Sekretær:
Kim Larsen